Činnost školního poradenského pracoviště vychází z vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.
S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Školní poradenské pracoviště poskytuje:
bezplatné poradenské služby a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům přímo na škole
snaží se pomáhat při zvládání a řešení výchovných, vztahových i výukových potíží
Poradenské služby na naší škole jsou zajišťovány:
výchovným poradcem
školním metodikem prevence
školním speciálním pedagogem
Členové ŠPP spolupracují s:
vedením školy
třídními učiteli, pedagogy, asistenty pedagoga
poradenskými zařízeními jako jsou např. PPP, SPC aj.
Policií ČR, krizovými centry, kurátory a pracovníky OSPOD a dalšími odborníky
Hlavní úkoly a cíle školního poradenského pracoviště:
- Budování příznivého klimatu školy
- Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané, sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
- Prevence školní neúspěšnosti, péče o žáky ohrožené školní neúspěšností
- Kariérové poradenství
- Prevence a monitorování sociálně patologických jevů či jejich rizik
- Včasná intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
- Spolupráce a komunikace školy se zákonnými zástupci, poradenská činnost
Výchovný poradce, koordinátor ŠPP – Mgr. Iva Vondrová
Konzultační hodiny: čtvrtek 14:00-14:45, ostatní po domluvě
Kontakt: vondrova@4zsrf.cz
Oblasti působení výchovného poradce:
- Koordinace činnosti ŠPP (výchovný poradce, metodik prevence, speciální pedagog).
- Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a nadané žáky, pomoc při vyhledávání žáků, evidence žáků, koordinace poskytování. poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními, koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků, spolupráce se školním speciálním pedagogem.
- Koordinace tvorby a vyhodnocování individuálních vzdělávacích plánů.
- Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči.
- Péče o žáky ohrožené školní neúspěšností.
- Kariérové poradenství a pomoc žákům i jejich zákonným zástupcům při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků.
- Poskytování metodické, poradenské a informační činnosti všem pedagogickým pracovníkům.
- Spolupráce se zákonnými zástupci žáků, hledání vhodného postupu při řešení problémů žáků.
- Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum) a dalšími subjekty.
Informace k přijímacímu řízení na střední školy:
Informace MŠMT
Přihlášky na střední školy
Atlas školství
Cermat
Infoabsolvent
Důležité kontakty:,
PPP Trutnov
SPC Trutnov
Metodik prevence – Mgr. Helena Vašatová
Konzultační hodiny: pondělí 12:00 – 13:30, ostatní po domluvě
Kontakt: vasatova@4zsrf.cz
Oblasti působení školního metodika prevence:
- Koordinace preventivních akcí na škole.
- Spolupráce s organizacemi podílejícími se na prevenci sociálně-patologických jevů (OSPOD, Policie ČR, SPC, PPP, RIAPS …)
- Metodická podpora pro pedagogy, kteří realizují prevenci sociálně-patologických jevů v rámci svých vyučovacích hodin.
- Metodická podpora třídním učitelům při řešení sociálně-patologického jevu u konkrétního žáka.
- Intervence při aktuálních problémech žáků a třídních kolektivů, spolupráce s třídními učiteli.
- Dotazníkové šetření výskytu daných sociálně-patologických jevů na škole.
- Informování pedagogů o novinkách v oblasti prevence sociálně-patologických jevů.
Školní speciální pedagog – Mgr. Pavlína Cermanová
Konzultační hodiny: po domluvě
Kontakt: cermanova@4zsrf.cz
Oblasti působení školního speciálního pedagoga:
- Spolupráce s dalšími členy školního poradenského pracoviště, s ostatními pedagogickými pracovníky a asistenty pedagoga.
- Podpora při sestavování skupin předmětů speciálně pedagogické péče, pedagogické intervence dle DŠPZ.
- Vyhledávání žáků s rizikem vzniku speciálně vzdělávacích potřeb, žáků ohrožených školním neúspěchem i žáků nadaných a mimořádně nadaných, jejich následné zařazení do speciálně pedagogické péče či intervenčního programu.
- Individuální nebo skupinová práce se žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, podpůrnými opatřeními přiznanými školním poradenským zařízením či školou.
- Metodická pomoc učitelům při nastavování podpůrných opatření, sestavování PLPP/IVP, koordinace činností, sledování průběhu vzdělávání a následné vyhodnocování.
- Poradenská a konzultační činnost pro zákonné zástupce žáků v oblasti speciální pedagogiky, logopedie, vzdělávacích či výchovných problémů.
- Poskytování konzultací při zápisu budoucích žáků prvních ročníků, při průběhu kroužků „Předškoláček“.