Informace ze školní jídelny k anketě z prosince 2024

Během prosince proběhly dvě ankety. Jedna byla určena pro rodiče dětí 1. – 3. tříd a druhá pro žáky 4. – 9. tříd.

Výsledek ankety určené žákům  4. – 9. třid:

Celkem se ankety zúčastnilo 184 žáků.

Pravidelně se v jídelně stravuje 80% žáků, občas 18% žáků, nestravují se 2% žáků.

Hodnocení obědů (1 nejlepší, 5 nejhorší):

  • známka 1:  3% žáků
  • známka 2:  37% žáků
  • známka 3:  40% žáků
  • známka 4:  18% žáků
  • známka 5:  2% žáků

Nejčastěji opakovanými důvody pro udělení známky 3 – 5 bylo:

  • málo sladká jídla
  • absence sladkého pití
  • jídlo málo slané
  • jídlo hodně slané
  • hodně zeleniny v jídle
  • studené jídlo
  • moc zdravá jídla
  • málo nových jídel
  • stále se opakující jídla
  • moc luštěnin
  • málo dochucené jídlo
  • nemožnost přidat si
  • UHO omáčky.

Více čerstvé zeleniny by si přálo 62% žáků.

Z doplňků by si žádalo ovoce 46% žáků, jogurty 30% žáků a zeleninu 26% žáků.

Se skladbou jídelního lístku je 5% velmi spokojeno, 75% spokojeno, 20% nespokojeno.

Důvody nespokojenosti jsou stejné jako u známek 3-5.

Podněty od žáků k větší spokojenosti strávníků:

  • méně solit
  • více solit
  • více dochucovat
  • více hermelínu
  • méně luštěnin
  • více kaše a méně brambor
  • více zdravých jídel
  • více tradiční kuchyně
  • zpátky džusy
  • více řízků
  • přidávat maso
  • více těstovin
  • měkčí maso
  • zařadit hranolky, palačinky, lasagne, pizzu
  • různé saláty
  • různé dresinky, kečup a tatarku
  • dávat pozor na vlasy
  • některé paní kuchařky jsou hodné a milé, ale jiné ne

 

Výsledek ankety určené rodičům žáků 1. – 3. tříd:

Celkem se ankety zúčastnilo 45 rodičů.

Pravidelně se stravuje 98% žáků.

Hodnocení obědů (1 nejlepší, 5 nejhorší):

  • známka 1:  47% rodičů
  • známka 2:  33% rodičů
  • známka 3: 18% rodičů
  • známka 4: 2% rodičů,
  • známka 5: 0%

Důvody pro udělení známky 3 – 5:

  • málo sladká jídla
  • málo klasických jídel

Více čerstvé zeleniny by si přálo 60% žáků.

Se skladbou jídelního lístku je 36% velmi spokojeno, 64% spokojeno, 0% nespokojeno.

Se službami jídelny je 87% rodičů spokojeno, 13% rodičů většinou spokojeno.

Podněty rodičů k větší spokojenosti strávníků:

  • méně solit
  • málo sladkého
  • více klasických jídel
  • zelenina na menší kusy
  • více ovoce a salátů

Je zde spousta chvály a poděkování paním kuchařkám a za to moc děkujeme.

 

Vyjádření školní jídelny:

Děkujeme všem žákům a rodičům za jejich účast v anketě. Uvítali jsme jejich názory a podněty k naší práci. Pokusíme se vyhovět co největším počtu připomínek. Bohužel jsou omezení a pravidla, která musíme dodržovat. Jednak jsme limitováni financemi, jednak jsme povinni dodržovat  nařízení týkající se spotřebního koše.

Ráda bych se osobně vyjádřila k některým podnětům.

Zklamu příznivce sladkých nápojů, ty se do jídelny nevrátí.

Dle spotřebního koše může být sladké jídlo 2x v měsíci. Stejně tak luštěniny pak musí být v jídelním lístku zastoupeny na základě pevně stanoveného procenta.

Jestli má někdo zájem o jinou rybu než filé, je potřeba hlídat obědy č.2. Dražší ryby jsou pouze na č.2. Pokud je na oběd č.1 ryba nebo luštěniny, tak se snažíme vyhovět strávníkům obědem č.2. Jen je potřeba myslet na to, že změna je možná nejpozději dva dny školní docházky předem do 7 hodin ráno. Poté pouze na dotaz u vedoucí jídelny.

V odpovědích byla zmínka o vaření z polotovarů, konkrétně byly zmíněny lívance. Paní kuchařku, která u nich stála od 7 hodin ráno, názor nepotěšil a mě také ne. Ujišťuji strávníky, že z polotovarů u nás najdete pouze obalené rybí filé, rybí prsty a bramborové těsto. V takovém množství bramborového těsta nelze používat brambory a strouhat je. Bramboráky a kaše se ovšem dělají jako doma.

Spousta dětí se už naučila chodit k okénku vedoucí a ptát se na suroviny, postupy a názvy. Je možné za námi přijít s jakýmkoliv dotazem ohledně jídelny.

V odpovědích je také zmínka o malých porcích. Nezapomínejte, že je vždy možné si přijít přidat. Pokud si jiné děti vzaly oběd bez masa, tak v případě zájmu paní kuchařka přidá i maso.

Co se soli týče, tak slánky na stolech nejsou možné.

Jestliže se stane, že s obědem dostanete z kuchyně na talíři něco, co tam nepatří, tak se ihned obraťte na hlavní kuchařku.

V odpovědích je také zmínka o chování paní kuchařek. Jsme rádi, že většina jich byla pochválena.

Pokud má někdo pocit, že paní kuchařky mluví zbytečně nahlas, tak je to z důvodu, že jinak není na vaší straně výdeje slyšet. Tímto prosím i strávníky, aby mluvili zřetelně a nahlas. V případě jakýchkoliv nedorozumění prosím obratem informujte vedoucí jídelny, paní zástupkyni nebo paní ředitelku. Děti se mohou obrátit i na rodiče, kteří následně mohou kontaktovat vedoucí jídelny.

S případnými návrhy nebo podněty se lze i nadále můžete obracet na vedoucí školní jídelny.

 

Děkuji za Váš čas

Jana Lhotská (vedoucí ŠJ)

Přidáno 23. 1. 2025, autor: Martin Mičola

Poslat známému Poslat na e-mail   tisk Tisknout   ↑ Nahoru